10 Aralık 2009

Dikiş Kursu Maceraları ve İlk Patchwork Denemem


Photobucket


Çıldırmak üzereyim dostlar ... Sen 3 sene dikiş kursu diye debelen. Hatta 2 hafta önce gelen iş teklifinin  görüşmesinde " Çalışma saatleriniz esnek mi acaba ben dikiş kursuna gideceğim de" gibi abudik  laflar et sonra  da başladığın kurs kabusun olsun! Bir iç döküş söz konusu ,  dayanabilenleriniz okumaya devam etsin zira sonraki satırlarda içinizi bayacağım ben. İşte kurstan bayma nedenlerim :

  1. Öncelikle kursta herkes daha önce dikiş makinesiyle çalışmış  , teyel , pat , pili her neyse tüm terimleri biliyor.Ben hoca bana teyel alacaksın dediğinde bön bön bakıyorum. Dikiş makinesine ise uzay gemisi görmüş gibi...
  2. Kursta kendi dikiş makinemizle çalışmamız yasak. Oradaki makineler ise tekstilde kullanılan sanayi makinelerinden. Yani evdeki dikiş makineniz Mini Coopersa bu makineler  Jet ve benim pilot ehliyetim yok.
  3. Hoca  öyle ders gibi bir şey göstermiyor. Mesela gidip ben elbise dikeceğim de tamam diyor kalıp buluyorsun ufak tefek bir şeyler gösteriyor  dikiyorsun. Ben hoca olsam el alışana kadar basit şeyler diktiririm mesela basit bir etek veya pijama altı gibi...
  4. Ben makinenin hızına yetişemediğim için makine kumaşı kapıyor ve benim dikişler eğri oluyor. Hoca eğri dikmeyeyim diye makine ayağının yanına karton yapıştırdı. Yine eğri diktiğimi görünce ( resimde görüldüğü üzere) " Eee hala eğri dikiyosan sana ne diyeyim " dedi. Fakat ilk iş için şu yukarıdaki patchwork parçasına başlamam uygun muydu acaba ? Önce iki kareyi birleştirmeyi öğrensem ?? sonra 2 santimlik parçaları dikmeye başlasam ?
  5. Şu yukarıda gördüğünüz parçadan 6 tane yapmış bulunmaktayım ve onları aylarca görmek istemiyorum. Resmen nefret ettim. Hele makineyle savaşmaktan...
  6. Eğer bu kadar hevesli olmasaydım öğrenmek için çoktan bırakmıştım bu işi.
  7. Hoca bugün sen ne mezunusun dedi cevap verince de " sen burda ne duruyorsun , ne güzel mesleğin var burda boşa zaman geçirme "  dedi. Kibarca senden bir bok olmaz mı demek istedi acaba?  
 Bir insanın hobisi nasıl kabusa dönüşür anlattım işte size... Gece gündüz aklım kursta ve öğrenemediğim için kendime çok kızıyorum. Ve tipik öğrenci bahanelerim :

O makineler o kursta olmaz .
Hoca plansız çalışıyor.
Farklı seviyelerden insanlar aynı sınıfta yer almamalı.

Bugün bir A pile etek kesti hoca bana. Ama öyle umutsuzum ki... Yine de en az 2 ay gitmeyi planlıyorum.

14 yorum on "Dikiş Kursu Maceraları ve İlk Patchwork Denemem"

duyqş on 10 Aralık 2009 17:34 dedi ki...

Bence o kadar da kötü değil, kesinlikle bırakma yazık yani.Madem istiyorsun araştır gitmeden en azından fikrin olsun video falan izle.Bazı hocalar mükemmelliyetçi oluyor.Bunları zaten yapabilsen ne işin var orada evde pratik yaparsın.

Unknown on 11 Aralık 2009 08:49 dedi ki...

bence vazgeçme ama hocanın tavırları da hiç hoş değilmiş.
kaldı ki ona ne ne iş yapıp yapmaycağından?
böyle herşeye burunlarını sokup abuk subuk fikrini söyleyen insanlardan hiç hoşlanmıyorum.

Tugba on 11 Aralık 2009 11:44 dedi ki...

duygş
valla bu kadar istemesem pes etmiştim şimdiye kadar
eşim de en azından tekniğini öğren geliştirisin kendini diyor
desteğin için teşekkürler


banyosuyu evet hoca biraz sıcak olsa ben de kasılmam ve rahat çalışırım ama kendimi yapamayacağım diye o kadar çok kasıyorum ki algılamam duruyor
bana sürekli mesleğimi yapmamı söylüyorlar ve ben bıktım artık neyi yapacağımı bilirim ama değil mi :) sağol desteğin için

Dominika on 15 Aralık 2009 05:35 dedi ki...

ay çok alemsin..bende dikiş kursuna başlasam bu yazının aynını yazardım..seni çok iyi anlıyorum..
ama yılma devam et.. göster becerilerini.. :)
muccx

Tugba on 15 Aralık 2009 15:23 dedi ki...

bugün bir etek tamamladım ve feci gaza gelmiş durumdayım :) etek boyunu ölçeyim de yarın yayımlayacağım

Vespa GirL Make Up on 17 Aralık 2009 03:29 dedi ki...

Evet sen o kursu kesinlikle bırak!
Çünkü öyle hoca olunmaz böyle yaklaşılmaz öğretmeye. Öğrenmeye gidiyorsun di mi, sanki bilmek zorundasın... Kendisi sıkılmış öğretmekten bence gerçekten bırak o kursu ya da hoca değiştir ...

Vespa GirL Make Up on 17 Aralık 2009 03:32 dedi ki...

Bu arada sakın yanlış anlama kursu bırak derken gerçekten hocaya kızdığımdan öyle ima ettim. Yoksa tabiki bırakma hevesini... (:

Tugba on 17 Aralık 2009 13:19 dedi ki...

:) Vespa yanlış anlamadım :)
şimdi bir etek ve bir de Pj pants diktim iyi ışık olsa resim çekip yayımlayacağım ama hava karanlık hafta sonuna kaldı

papatyaninguncesi on 7 Ocak 2010 17:38 dedi ki...

bende bu sene başladım dikiş kursuna.bende aynı senin dediklerini kursta söylenip duruyorum.şu makinalara bir alışa bilsem çok güzel olucak.Allahtan bir tane yavaş çalışan makina buldum:))

Tugba on 7 Ocak 2010 21:48 dedi ki...

ne şanslısın :) hocanın söylediğine göre en hızlı makine bendeymiş. Şansın bu kadarı :)
hadi bakalım inşallah öğreniriz bir şeyler :))

Vera Eğitim on 8 Ocak 2010 16:17 dedi ki...

Ben de dikiş kursuna gitmek istiyorum (uzun süredir ve hobi olarak) bana kurs önerebilir misiniz? e-mailim: tugcegolbasi@gmail.com teşekkürler

Tugba on 8 Ocak 2010 21:59 dedi ki...

tuğçe ,
halk eğitim veya ismek gibi kurslara gidebilirsin hem ücretsiz hem de iyi bulunduğun şehirde var mı bilmiyorum o sebeble bir şey diyemeyeceğim

Konata Izumi on 22 Ocak 2010 18:26 dedi ki...

hahahhaha :):) dikiş kursu ararken buldum yazını, bayıldım :)
benim de iki senedir durup duran bir dikiş makinam var ve öğrenmek için bi yer arıyorum. ama kesinlikle yazın yeni bir madde daha ekledi dikkat edileceklerin yanına :):) çok sağol çok şekersin :):)

Tugba on 14 Mart 2010 18:08 dedi ki...

konata madem dikiş işine bulaştın Allah sabır versin diyorum :))
teşekkür ederim güzel sözlerin için :)